Filmbolagens makt

Det är så sorgligt. Att pga FÖR rika personer så kommer nu den nya lagen där det innebär att man får lämna ut ip adresser och personuppgifter till polisen så snabbt dem ber om det göra så att några stackars privata användare som kanske bara ladddar hem en film en gång i månaden åker fast. Det är precis det här polisen kommer att göra för att försöka skrämma resten av oss. Varför tror de helt seriöst att vi laddar hem? Det kostar asså 90 - 110:- att gå på bio och vi går på bio !!! När det kommer en film som man vet att man bara måste se, då är man där o betalar. Det är dem där filmerna som man inte är säker på att man kommer att gilla. Det är dem man laddar hem! Då ska inte jag behöva betala 90 - 110:- för att sedan se en skitfilm. Jag gör inte det bara.

Filmbolagen förlorar absolut ingenting på att vi laddar hem. Det är så mycket skitsnack och man blir förbannad. Skådespelare har ALDRIG tjänat så mycket pengar som dem gör idag när dem spelar in. De är med i 5 sekunder i filmen och får i princip mer betalt än vad vi får på ett år! Så sitter ägarna för filmbolagen och gnäller över att folk laddar hem deras filmer så att de inte får in varenda krona på sina konton.

Jag laddar inte hem för att reta filmbolagen eller något sådant. Utan det är för att jag inte helt enkelt har råd att gå och kolla på alla filmer eller att jag inte vill lägga ut så mycket pengar i månaden. För fan ta betalt för att ladda hem då. Jag hade lätt betalat 20:- för en film jag vill ladda hem. Allt för att filmbolagen ska få tjäna så mycket pengar som möjligt, det är det alla vill.. (ironisk). Att filmbolagen ska ha den här makten över allt och alla. De mutar till och med polisen för att de ska gå över på deras sida, men polisen verkar vara mutad lite överallt vad jag har förstått?

Som sagt, jag betalar gärna lite pengar för att ladda hem ibland, men ni har tillräckligt med pengar filmbolagen och tjänar mer än någonsin. Ändå kan ni inte låta oss göra någonting verkligen. Folket köper fortfarande filmer och musik, de betalar fortfarande för att gå på bio. Det är en liten del som sitter och laddar hem, som knappt märks.

Jag tänker fortsätta ladda hem !!! Men jag kommer fortfarande att gå på bio när det är filmer jag vill se. Tack för att alla filmbolag gör livet bättre hela tiden, hade inte klarat mig utan er ! /MVH FilmX


Tycker du annorlunda? Kommentera då för fan!

www.piratebay.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0