Topplistor film och serier
Nu lägger vi upp våra 20 bästa filmer och 10 bästa serier JUST NU ! Alltså från 2006 och framåt. Den här listan uppdateras kontinuerligt. Rösta på vilka filmer eller serier som ni tycker är bäst så att vi kan göra en lista av vad NI tycker !
Pusher:s listor
Film
1. Seven Pounds - Bästa filmen på riktigt länge, Drama
2. American Gangster - En sann historia om gangsterlivet i USA
3. No Country For Old Men - Den jagade kan ibland vara den som jagar
4. Gran Torino - Clint Eastwood är riktigt cool och rolig i denna, ett måste !
5. Vänner För Livet - Adam Sandler gör en av sina bästa roller
6. Black Snake Moan - En rå film om hur en man vill hjälpa
7. Simpsons, The Movie - Ett måste för alla Simpsons fans
8. Pirates Of The Caribbean - Vid Världens Ände - Bästa Pirates filmen
9. Hitman - Cool film som bygger på spelet
10. Stardust - En film som har allt, romantik, äventyr, komedi och action
11. Rush Hour 3 - Kan det bli roligare än så här?
12. The Number 23 - En film som verkligen får en att tänka
13. 3:10 To Yuma - En vilda västern film i sina bästa dar
14. Apocalypto - Om livet på den sidan av jorden som är bortglömd
15. Blood Diamond - Hur får man fram diamanter på riktigt?
16. Borat - Sjuk film med väldigt sjuk humor !
17. Jumper - En riktigt bra action/äventyrsfilm
18. Saw V - Alltid lika bra
19. Wall-E - Riktig rolig och händelserik film
20. Tenacious D - The Pick of Destiny - Grym musik och rolig film
Nära att hamna på listan:
1408
Twilight
21
Oceans Thirteen
Hancock
Serier
1. Dexter - Har ni inte sett den så är det dags nu !!
2. Family Guy
3. The Simpsons
4. SouthPark
5. Criminal Minds
6. CSI Miami
7. Fringe
8. Supernatural
9. Eureka
10. American Dad
E:s listor
Film
1. The Prestige - Grym film
2. Watchmen - Originell
3. RocknRolla - Riktigt twistad
4. The Departed - Twistad
5. The Dark Knight - Riktigt mörk film
6. The Curious Case Of Benjamin Button - En klass för sig själv
7. Streetkings - Ond
8. American Gangster - Verklig
9. We Own The Night - Gäng
10. The Bourne Ultimatum - Superagent
11. Slum Dog Millionare - Insider slummen
12. 300 - Sjukt grym
13. Casino Royale - Häftig
14. Taken - Mörk
15. Shooter - Grym
16. Never Back Down - Cool
17. Jumper - Cool
18. No Country For Old Men - Genomtänkt
19. Fearless - Sjuka fighter
20. The Bucket List - Skön
Nära att hamna på listan:
Eagle Eye
Resident Evil 3
Hitman
Next
Superman Returns
Serier
1. Californication - Sjukt skön
2. Nip/Tuck
3. Supernatural
4. Fringe
5. Heroes
6. Rome
7. Boston Legal
8. SouthPark
9. Dexter
10. Prison Break
tackar :D
tycker starwars borde vara med ;) o troja
äääälskar prison break!
Du får gärna göra din egen lista o skicka till oss så lägger vi upp den :D
Prison Break är sjukt bra, helt rätt !
Bra listor! Ni hade fått med mycket bra
Sv: Tack så mycket!
Tycker Twilight skulle vara på listan istället för Seven pounds! haha
sv: tack:D tkr du inte tårtan på min sida ser lockande ut? ;)
sv: tack det samma =)<3
sv: hehe okeej det ska jag!^^
haha okej:D
seven pound är ju såå bra!!
Sv: Åh , taack : ) Rolugt med en filmblogg måste jag säga!
Sv : Absolut :)
tack! :D
SV; Åh tusen tack! Vilket roligt koncept med en filmblogg, kul med något annorlunda! Allt bra? Hoppas att ni får en underbar kväll, pusspuss!
kan man älska alla mest?
och tror du man kan älska någon efter känt den en vecka?
och vad skulle du göra om någon sa att den älskar dig efter en vecka?
OkeJ!
va gör du ikväll?
sv : Tack så mycket. Och roligt att ni kolla in min blogg!
Och tack också för att ni gjort denna blogg, verkligen tack. Jag ääälskar filmer. Så tack!!
vad jobbar ni med då?
aha, på nå företag då eller?
1. One Tree Hill
2. Gossip Girl
3. Ghost Whispers
4. CSI
5. Desperate Housewives
6. Dirty Sexy Money
7. Las Vegas
8.Cold Case
9.Scrubs
10.Numb3rs
Där har ni min serie lista. Tyckte ni hade missat lite för många bra ;)
svar: tack så mycket för ni gillade min blogg ^^
SV; Absolut! Och tack så jättemycket, det värmer verkligen!
Jodå, med mig är det bara bra=) Hoppas att ni får en fortsatt fin kväll! Kram<3
sv: tack!
Jag vill se Seven pounds! Tyvärr tyckte jag att American Gangster var riktigt dålig.
heheh ja har sett alla filmer på första listan :p
Utmärkt lista, har sett nästaan allt haha:D
The Number 23 är en riktigt bra film
Vill du va med och besegra Cancer kika in bloggen hur just du kan göra något idag..
Mvh:tess trött tokig morsa
Ja där fick du med riktigt bra rullar! Men om jag ska vara ärlig gillade jag inte alls Seven Pounds.. Däremot älskar jag Dexter och Black Snake Moan, grymma!
vill du få gratis presentkort på en massa affärer? Eller nöjer du dig med trisslotter? Välj vad du vill, tjäna ihop poängen snabbt och enkelt.
http://www.gratismode.se/?c=12358
vill du få gratis presentkort på en massa affärer? Eller nöjer du dig med trisslotter? Välj vad du vill, tjäna ihop poängen snabbt och enkelt.
http://www.gratismode.se/?c=12358
vill du få gratis presentkort på en massa affärer? Eller nöjer du dig med trisslotter? Välj vad du vill, tjäna ihop poängen snabbt och enkelt.
http://www.gratismode.se/?c=12358
american gangster är sjukt bra.. väl värd en andraplacering!
Film precis som musik är ju en väldigt subjektiv bedömning, jag håller nog inte med er i några av era listor men som sagt var.
Har en egen filmblogg där jag skriver kontinuerligt om vad jag sett och recenserar detta.
I min värld är Wanted och the illuusonist värda en placering på listan för att nämna några som jag tycker kvalar in.
shooter är en bra film.
Seven Pounds är så jävla bra! Tsunamin träffade mitt öga när jag såg den:P
Gud vad bra! Nu fick man lite filmtips!
TACK!
Puss!
Vill du vinna en helt ny mobiltelefon?
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
Vill du vinna en helt ny mobiltelefon?
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
Vill du vinna en helt ny mobiltelefon?
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
Vill du vinna en helt ny mobiltelefon?
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
http://click.double.net/?25669;188;10613
Du har glömt Alvin & Chipmunks världens bästa film å bra gjord
House borde vara med på listan med serier. Den läkaren kan man inte få nog av.
haha bra serier där. :D
kolla in min blogg :D
na tycker inte om din lista.
Mina tio favvofilmer:
1. Pulp Fiction
2. Bourne Identity
3. Ocean's Eleven
4. Harry Potter (fången från Azkaban)
5. Pirates of Caribbean - At world's end
6. Hell Ride
7. Virgin Suicides
8. Reservoir Dogs
9. Pocahontas
10. Tarzan
Gjorde en lista tidigare idag over de filmer jag sett pa bio under min tid i USA (sedan dec 07). 64 filmer blev det haha.
Har poangsatt. Kolla garna in om du vill :)
Jag tycker attt detta var en suverän lista ! Mycket bra jobb
// www.myspace.com/mistahstunna
ååh jag vill se seven pounds!
Hmm, kan inte hålla med om ngt faktiskt! Jag menar, Simpsons, The Movie? Den var urdålig. Och jag är ett simpson fan. Det var som ett ända långt avsnitt! Vette fan hur den lyckades vara bättre twilight.
Men jaja :D alla tkr väl olika :D
Jag var dock lite hård där, höll med om det mesta men inte Simpsons, The Movie hehe :D
Jag var dock lite hård där, höll med om det mesta men inte Simpsons, The Movie hehe :D
Vilken tur att detta inlägg hamnade på startsidan. Annars hade jag missat det!!
Har nästan inte sett någon av filmerna. Twilight hamnar högs på alla listor och jag fattar inte serierna. vaddå dexter? asså va hände me allt som one tree hill, vänner o liknande?
hahha du är dum om du inte lägger till twiligt som etta !! :O
Min topp 10 lista over filmer fran 2007-2009:
1. The Dark Knight
2. Juno
3. The curious case of Benjamin Button
4. Slumdog Millionaire
5. Twilight
6. Notorious
7. Cloverfield
8. Seven pounds
9. The strangers
10. Watchmen
Det här var faktiskt helt vansinnigt dåliga listor, med motiveringar som är om möjligt ännu konstigare. Men smaken är som baken! Titta gärna in på vår blogg, för trots att vi har olika åsikter så är det väl alltid trevligt att läsa om film och få lite tips!
Tack Pusha för inlägget på vår blogg! jag har svarat där men jag skriver också mitt svar här:
Vi delar sannerligen åsikt gällande Twilight som byggs på gamla könsroller. Gällande Frozen River hade jag inte väntat mig att någon med din filmsmak skulle uppskatta den, så därför uppskattas bara ditt fördömande. Jag tar mer än gärna emot framtida kritik, flera synpunkter kan belysa något så subjektivt som film bättre.
lite fler rba program vill ajg se på din lista! :P haha
blood diamond och twilight ääääger :D och saw ;)
Hejsan! Välkommen in till min sida för bloggdesigner, kanske det finns någon för dig? :)
Inga icke-amerikanska filmer? Vad är det här för filmblogg
http://misstessan82.blogg.se/2009/march/vaffeldagen.html
Hur äter du din våffla??
snacka om att man kan ha olika smak, håller inte med för 5 öre
Håller med! Twilight på listan xD